Kalau boleh, aku menginginkan senyummu

Kalau boleh, aku mengharapkan uluran tanganmu

Kalau boleh, kau memelukku

Kalau boleh, adalah di sisiku

Kalau boleh, isi hatiku dengan kehangatan

Kalau boleh, jangan pergi lagi

Kalau boleh, menjadilah yang bisa kusandari

Kalau boleh, aku mau ujung dagumu, melekat di puncak kepalaku

Kalau boleh, aku mau kau bergantung padaku

Kalau boleh, kau menyayangiku

Tidak, tunggu, ini saja…

Kalau boleh, aku menyayangimu

Sebab kalau waktu membolehkan, aku akan menyayangimu sampai akhir

Kalau nasib membolehkan, aku akan bersamamu hingga yang terakhir

Kalau takdir membolehkan, kita adalah tujuan paling akhir

Kalau boleh, kau, aku, dan cinta, kita bersama

Kalau tidak boleh, pun tak mengapa

Kalau tak boleh, pengharapanku akan tertanam

Kalau tak boleh, doaku tergema dalam diam

Kalau tak boleh, cukup aku memandangmu saja dan berharap

Mungkin aku boleh belajar tercukupi dari itu.

.

.kkeut.

